Bezpečnosť

Bezpečnosť Vašich dát je našou najvyššou prioritou!

Využite náš klientský servis! Po.-Pi. 9:00-16:00 hod.

+421 2 3232 3000

Napíšte nám

info@bksbank.sk

  • Zabezpečenie Vašich údajov a prenosu transakcií má u nás najvyššiu prioritu. Preto šifrujeme všetky dáta, ktoré sú prenášané počas Vášho prihlásenia v súlade s najvyššími bezpečnostnými štandardmi: 256-bitovým šifrovaním.
  • Pre ochranu našich klientov sme na odporúčanie odborníkov zvýšili bezpečnostnú úroveň na protokol TLS 1.2. Preto je nevyhnutné, aby si klienti, ktorých počítač nespĺňa túto bezpečnostnú úroveň, nainštalovali poslednú verziu operačných systémov, resp. prehliadačov. Tým zvýšia ochranu na najvyššiu možnú úroveň nie len pre BKS Online Banking ale aj pre iné internetové aplikácie.
  • Windows Vista a Windows XP nepodporujú TLS 1.2. Ak sa nemôžete prihlásiť do BKS Online Bankingu a používate verziu Internet Explorer (I.E.) staršiu ako je Verzia 9, prosím nainštalujte si poslednú verziu Vášho prehliadača. Ak aj potom nedokážete spustiť BKS Online Banking, aktivujte prosím TLS 1.2 cez nastavenia prehliadača.
  • Nastavenia prehliadača nájdete pod „Tool / Internet options / Advanced / Security“. Ak nemáte aktívnu ponukovú lištu, môžete ju zobraziť stlačením ALT alebo cez symbol ozubeného kolieska vpravo hore. U internetových prehliadačov Mozilla Firefox, Google Chrom a Opera je TLS 1.2 aktivovaný automaticky. Pre Apple Safari je potrebná Verzia 7.
  • Alternatívne je možné nainštalovať prehliadače Mozilla Firefox alebo Google Chrom. Poslednú verziu prehliadača je možné nainštalovať cez ponukovú lištu prehliadača alebo cez internetovú stránku poskytovateľa (napr. www.mozilla.com alebo www.google.com).
  • Pravidelné inštalovanie poslednej verzie Vášho prehliadača je dôležité pre Vašu bezpečnosť.
  • Pravidelné aktualizácie zabezpečujú, že bezpečnosť internetového prehliadača a operačného systému je vždy aktuálna. Okrem toho by mali byť okamžite nainštalované takzvané Patches alebo Bug-Fixes, s ktorými výrobcovia pravidelne odstraňujú medzery v bezpečnosti.
  • Uistite sa, že komunikujete len s naším bankovým serverom prostredníctvom zabezpečeného pripojenia. Dvojitým kliknutím na bezpečnostný symbol (napr. uzavretý zámok) môžete skontrolovať pravosť.
  • Nepracujte na Vašom počítači s administrátorskými oprávneniami.
  • S Vaším prístupovým PINom do elektronického bankovníctva BKS Online Banking zaobchádzajte rovnako ako s Vaším PINom ku platobnej karte.
  • Uchovávajte Váš VASCO-token (SecurityCard) na bezpečnom mieste.
  • Ak máte podozrenie na zneužitie, nechajte svoj VASCO-token (SecurityCard) zablokovať.
  • Nikdy neprevádzajte úhrady prostredníctvom cudzieho WLAN-spojenia.
  • Neukladajte svoje osobné prístupové údaje na svojom počítači alebo na cudzích portáloch a tiež ich neprezrádzajte tretím osobám.
  • Ak chcete použiť online banking alebo nakupovať na internete zadajte internetovú adresu do Vášho prehliadača vždy ručne.
  • Neotvárajte nikdy prílohy e-mailov od neznámych odosielateľov.
  • Neuposlúchnite nikdy výzvy na potvrdenie platobných prevodov, ktoré ste dostali cez e-mail alebo cez telefón.
  • Zmeňte ihneď svoj PIN, ak máte podozrenie, že sa ho mohol niekto dozvedieť. Vo všeobecnosti Vám odporúčame meniť svoj PIN každé 3 mesiace.
  • Neukladajte svoj PIN alebo prístupové údaje do BKS Online Bankingu do akéhokoľvek softvéru.
  • Vymažte po použití online bankingu vždy históriu prehliadača a Cache.
  • Pomocou správneho nastavenia môžete ochrániť prehliadač od cudzích útokov. Napríklad spustenie obsahu Active X a Java aplikácií by malo byť povolené len po overení.
  • Skener vírusov, ktorý je potrebné pravidelne aktualizovať, môže chrániť počítač pred útokmi hackerov. Osobný firewall tiež monitoruje prichádzajúce a odchádzajúce sieťové prenosy a zabraňuje neoprávnenému prístupu zvonku.
  • Používajte iba programy, ktoré ste dostali z dôveryhodného zdroja.

O takzvanom phishing-u, odvodené od „Password fishing“, hovoríme vtedy, keď dochádza k pokusom získať dôverné klientské údaje a heslá, napríklad prostredníctvom sfalšovaných e-mailových správ.

„Sem zadajte svoje heslo.“ Túto výzvu by ste mali uposlúchnuť len po dôkladnej kontrole. BKS Bank vyzýva svojich klientov, aby zadávali svoj PIN výlučne a bez výnimky len na prihlasovacej stránke do BKS Online Bankingu. Že sa nachádzate na správnej stránke https://banking.bksbank.sk/ si overte pomocou fingerprintu.

Proti phishing-u pomôžu tieto informácie a jednoduché pravidlá:

  • Banky, kartové spoločnosti a seriózne spoločnosti vo všeobecnosti sa nikdy e-mailom nepýtajú na heslá, prístupové údaje alebo čísla platobných kariet.
  • Pre otvorenie prihlasovacej stránky do BKS Online Bankingu zadajde https://banking.bksbank.sk/ vždy priamo do adresy v prehliadači.
  • Pre Vás ako používateľa internetu platí: Pozor! Radšej si dvakrát pozrite internetovú adresu, na ktorú ste klikli a rozmyslite si, komu zveríte svoje údaje.
  • Ak máte pochybnosti, radšej sa opýtajte priamo vo Vašej banke.
  • Pozor: internetové adresy a adresy odosielateľov e-mailových správ môžu byť sfalšované a preto nie sú dôveryhodné. ​​​​​​​

Vaše klientské číslo, Váš PIN a Váš VASCO-token (SecurityCard) sú Vaše identifikačné znaky, bez ktorých nie je možné v online bankingu zadávať žiadne príkazy alebo sťahovať údaje. Pomocou VASCO-tokena (SecurityCard) musíte potvrdiť každý príkaz. Každý kód vygenerovaný pomocou VASCO-tokena (SecurityCard) môžete použiť iba raz a je platný len približne 2 minúty. ​​​​​​​

Využite náš klientský servis! Po.-Pi. 9:00-16:00 hod.

+421 2 3232 3000

Napíšte nám

info@bksbank.sk