Bezpečnosť

  • Vaša bezpečnosť je našou najvyššou prioritou!
  • BKS Bank Vám v MyNet-e a BizzNet-e (elektronické bankovníctvo) poskytuje najvyšší bezpečnostný štandard.
Dohodnúť stretnutie

Využite náš klientský servis! Po.-Pi. 9:00-16:00 hod.

+421 2 3232 3000

Napíšte nám

info@bksbank.sk

  • Zabezpečenie vašich údajov a prenosu transakcií má u nás najvyššiu prioritu. Preto šifrujeme všetky dáta, ktoré sú prenášané počas vášho prihlásenia v súlade s najvyššími bezpečnostnými štandardmi: 256-bitovým šifrovaním.
  • Pre ochranu našich klientov sme na odporúčanie odborníkov zvýšili bezpečnostnú úroveň na protokol TLS 1.2. Preto je nevyhnutné, aby si klienti, ktorých počítač, tablet alebo smartfón nespĺňa túto bezpečnostnú úroveň, nainštalovali poslednú verziu operačných systémov, resp. prehliadačov. Tým zvýšia ochranu na najvyššiu možnú úroveň nie len pri používaní služby MyNet a BizzNet ale aj pre iné internetové aplikácie.
  • Ak sa nemôžete prihlásiť do MyNet alebo BizzNet a nepoužívate aktuálnu verziu prehliadača, nainštalujte si prosím poslednú verziu prehliadača.
  • Aktualizáciu prehliadača je možné vykonať takto:
  • Vyhľadajte aktualizáciu cez lištu ponuky prehliadača alebo prejdite na stránku poskytovateľa prehliadača. Odporúčame použiť funkciu vyhľadávania Google.
  • Ak používate tablet alebo smartfón a nemôžete spustiť MyNet alebo BizzNet, odporúčame vám použiť bezplatný prehliadač „Google Chrome“. Stiahnite si ho z Obchodu Play (Android) alebo App Store (iOS).
  • Pravidelné aktualizácie zabezpečujú, že bezpečnosť internetového prehliadača a operačného systému je vždy aktuálna. Okrem toho by mali byť okamžite nainštalované takzvané Patches alebo Bug-Fixes, s ktorými výrobcovia pravidelne odstraňujú medzery v bezpečnosti.
  • Uistite sa, že komunikujete len s naším bankovým serverom prostredníctvom zabezpečeného pripojenia. Dvojitým kliknutím na bezpečnostný symbol (napr. uzavretý zámok) môžete skontrolovať pravosť.
  • Nepracujte na Vašom počítači s administrátorskými oprávneniami.
  • S Vaším prístupovým PINom do elektronického bankovníctva MyNet/BizzNet zaobchádzajte rovnako ako s Vaším PINom ku platobnej karte.
  • Nikdy neprevádzajte úhrady prostredníctvom cudzieho, nezabezpečeného WLAN-spojenia.
  • Neukladajte svoje osobné prístupové údaje na svojom počítači alebo na cudzích portáloch a tiež ich neprezrádzajte tretím osobám.
  • Ak chcete použiť online banking alebo nakupovať na internete zadajte internetovú adresu do Vášho prehliadača vždy ručne.
  • Neotvárajte nikdy prílohy e-mailov od neznámych odosielateľov.
  • Neuposlúchnite nikdy výzvy na potvrdenie platobných prevodov, ktoré ste dostali cez e-mail alebo cez telefón.
  • Zmeňte ihneď svoj PIN, ak máte podozrenie, že sa ho mohol niekto dozvedieť. Vo všeobecnosti Vám odporúčame meniť svoj PIN každé 3 mesiace.
  • Neukladajte svoj PIN alebo prístupové údaje do elektronického bankovníctva MyNet/BizzNet do akéhokoľvek softvéru.
  • Vymažte po použití elektronického bankovníctva vždy históriu prehliadača a Cache.
  • Pomocou správneho nastavenia môžete ochrániť prehliadač od cudzích útokov. Napríklad spustenie obsahu Active X a Java aplikácií by malo byť povolené len po overení.
  • Skener vírusov, ktorý je potrebné pravidelne aktualizovať, môže chrániť počítač pred útokmi hackerov. Osobný firewall tiež monitoruje prichádzajúce a odchádzajúce sieťové prenosy a zabraňuje neoprávnenému prístupu zvonku.
  • Používajte iba programy, ktoré ste dostali z dôveryhodného zdroja.

O takzvanom phishing-u, odvodené od „Password fishing“, hovoríme vtedy, keď dochádza k pokusom získať dôverné klientské údaje a heslá, napríklad prostredníctvom sfalšovaných e-mailových správ.

„Sem zadajte svoje heslo.“ Túto výzvu by ste mali uposlúchnuť len po dôkladnej kontrole. BKS Bank vyzýva svojich klientov, aby zadávali svoj PIN výlučne a bez výnimky len na prihlasovacej stránke do elektronického bankovníctva MyNet alebo BizzNet. Že sa nachádzate na správnej stránke si overte pomocou fingerprintu. Popis nájdete v časti Certifikáty pre online banking.

Stránka pre MyNet a pre BizzNet: https://www.bksbank-online.sk/

Proti phishing-u pomôžu tieto informácie a jednoduché pravidlá:

  • Banky, kartové spoločnosti a seriózne spoločnosti sa vo všeobecnosti nikdy e-mailom nepýtajú na heslá, prístupové údaje alebo čísla platobných kariet.
  • Pre otvorenie prihlasovacej stránky do MyNet alebo BizzNet zadajde https://www.bksbank-online.sk/ vždy priamo do adresy v prehliadači.
  • Pre vás ako používateľa internetu platí: Pozor! Radšej si dvakrát pozrite internetovú adresu, na ktorú ste klikli a rozmyslite si, komu zveríte svoje údaje.
  • Ak máte pochybnosti, radšej sa opýtajte priamo vo vašej banke.
  • Pozor: internetové adresy a adresy odosielateľov e-mailových správ môžu byť sfalšované a preto nie sú dôveryhodné. ​​​​​​​

Každá šifrovaná webová stránka je vybavená digitálnym certifikátom a v prehliadači je označená bezpečnostným symbolom (napr. neporušený kľúč alebo zatvorený zámok). Kliknutím na tento bezpečnostný symbol sa zobrazia podrobnosti o použitom certifikáte. Pri výpočte odtlačku prsta, ktorý je uvedený v certifikáte, sa počíta kontrolná suma. Ak sa použije sfalšovaný certifikát, automaticky sa vygeneruje odtlačok prsta úplne odlišný od toho nižšie uvedeného, ktorý je neplatný. Ak sa odtlačok prsta odlišuje, nejedná sa o stránku elektronického bankovníctva BKS Bank, ale o falošnú webovú stránku. V takomto prípade nás, prosím, bezodkladne informujte na E: onlinebanking@bksbank.sk alebo T: +421 2 3232 3000.

Platné je len tento odtlačok prstov:

Pre MyNet alebo BizzNet (https://www.bksbank-online.sk/)

Odtlačok SHA-256

  • E1:8C:8F:2A:89:04:06:CA:FC:CE:ED:93:79:29:33:A4:51:BF:53:01:F6:A5:AF:AF:39:CE:81:49:23:8B:E5:FD

V akej forme sa odtlačok zobrazí (napr. v blokoch po dvoch alebo po štyroch znakoch), závisí od vášho prehliadača (napr. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome atď.).

Už malá odchýlka v adrese v prehliadači môže naznačovať, že sa jedná o sfalšovanú stránku. Nedôvera je na mieste, keď je užívateľ vyzvaný na zadávanie dôverných informácií a hesiel na neočakávaných miestach.

BKS Security, osobné identifikačné číslo („PIN“) a užívateľské číslo spolu tvoria osobné identifikačné znaky. Vstup do elektronického bankovníctva (MyNet / BizzNet) je umožnený po zadaní užívateľského čísla a identifikačného čísla („PIN“) na prihlasovacej stránke do MyNet / BizzNet. Príkazy zadané do online bankingu (napríklad platobné príkazy) si vyžadujú dodatočnú autorizáciu pomocou BKS Security. Držiteľ je povinný osobné identifikačné údaje uchovávať v tajnosti tak, aby k nim nemali prístup neoprávnené osoby. Nesmú byť uchovávané na jednom mieste. Držiteľovi sa odporúča, aby identifikačné znaky neuchovával elektronicky. Postúpenie osobných identifikačných údajov poskytovateľom služieb informovania o účte a poskytovateľom platobných iniciačných služieb, ktorých služby chce držiteľ využívať, je prípustné, ak je to pre využívanie týchto služieb nevyhnutné.

Dohodnúť stretnutie

Využite náš klientský servis! Po.-Pi. 9:00-16:00 hod.

+421 2 3232 3000

Napíšte nám

info@bksbank.sk